Înscriere ALOFM (Agenția Locală pentru Ocuparea Forței de Muncă)
Ce faci după ce ai terminat școala?
Dacă ai terminat școala și ai împlinit cel puțin 16 ani, primul pas este ca în termen de maxim 60 de zile de la finalizarea studiilor să depui dosarul la Agenția Locală pentru Ocuparea Forței de Muncă (din raza teritorială în care ai domiciliul sau reședința) pentru a te înscrie în căutarea unui loc de muncă.
Agenția te poate ajuta să te angajezi sau îți poate acorda o indemnizație de șomaj, pe o perioadă de maxim șase luni.
Acte necesare pentru a te înregistra în căutarea unui loc de muncă:
• Act de identitate - original și copie
• Certificat de naștere - original și copie
• Certificat de căsătorie, dacă este cazul - original și copie
• Certificat de încadrare în grad de handicap - original și copie
• Diplomele/actele de studii și de calificare - original și copie
• Adeverință medicală, eliberată de medicul de familie, în care să menționeze că ești apt de muncă sau că ai anumite restricții medicale
• Adeverință de venit / că nu ai venit eliberată de ANAF
• Dosar plic
De ce este atat de important acest pas?
Știm cu toții că pentru o persoană cu dizabilități poate fi mai dificil să găsească un loc de muncă adaptat nevoilor și abilităților ei, mai ales în mediul rural. În situația în care nu reușești să te angajezi în cele șase luni sau mai multe, poți depune apoi un dosar la Casa de Pensii pentru a primi o pensie de invaliditate.
Această pensie are o valoare egală cu pensia minimă garantată. Pentru a beneficia de această pensie, trebuie să dovedești stagiul de cotizare. Chiar dacă tu nu ai fost angajat, perioada în care ai beneficiat de indemnizația de șomaj de la Agenția Locală pentru Ocuparea Forței de Muncă constituie stagiu de cotizare ce va fi luat în considerare la stabilirea dreptului la pensie.